Angelin Preljocaj Requiem(s)
location
time
1h30
-
20h00
-
20h00
-
18h00
-
16h00
-
20h00
-
20h00
-
20h00
-
20h00
-
20h00
-
20h00
-
21h00
-
20h00
- Full price45€
- Under 3025€
- Job seeker35€
- Social minima15€
What is your work process?
I usually start from a problem. Each new project needs to be a problem to me, whether it is a scenic or aesthetic constraint or whatever. In fact, the creative process helps resolve those initial impossibilities as we go along.
What will this new piece look like?
Given the setting of the Grande Halle at La Villette, it will be a somewhat tribal work, consisting of at least twenty dancers or more. They will be chosen as rehearsals go by, as some of the dancers appear to fully embrace the roles considered.
How would you define your choreographic language?
Although there are certain constants, it comes together differently each time based on the specific theme of the piece. The vocabulary of Mythologies has little to do with the vocabulary of Birthday party - performed by old bodies - which was shown at Chaillot last season. I actually like that a new piece differs dramatically from the previous one.
Interview by Isabelle Calabre
Une oeuvre poignante : du très grand art. Agnès Izrine, La Terrasse
un magnifique ballet sur une bande-son audacieuse qui joue sur les contrastes, des élans et de la longue montée chromatique du Lacrimosa de Mozart ou metal de System of Down, pour traduire l’apocalypse des sentiments, l’anéantissement, la rage, le chaos intérieur, mais aussi l’espoir, le sentiment de se sentir en vie malgré tout qu’on perçoit à travers des battements de coeur. Marie-Eve Barbier, La Provence
Une pièce poignante, agile et mystérieuse. Alain Paire, La Marseillaise
La danse peut devenir un hymne à la joie, la mort fait partie de la vie et cette création en est un sublime et réconfortant exemple. Madame Figaro
Les interprètes de la compagnie sont exceptionnels, en duos, en pas de huit (sur un morceau baroque) ou en travail de groupe – les filles séparées des garçons ou tous unis, au sol ou en saltation, en chorus lines, perspectives, croisements et manèges. Nicolas Villodre, Cult News
«Requiem(s)» est une oeuvre sublime, accessible à tous. Pétra Wauters, Wukali