Rocío Molina Carnación

Season 24 25
Show
Carnación is the fruit of work on desire, its forms and origins.

location

time

1h40

category

  • Dance
  • |
  • Chants live
Dates
  • 20h00
  • 20h00
  • 20h00
  • 18h00
    Tarif plein
    35 €
    Tarif Pass Chaillot
    27 €
    Tarif Pass Chaillot Jeune
    12 €
    Tarif Pass Chaillot Groupe
    27 €
Session translated into French sign language
Screening with audio description
Meet the artists after the show.
School session
Session with adapted subtitle

Who could better embody the word carnation than the incandescent Rocío Molina? 
Looking beyond the plethora of senses associated with the term – pictural, symbolic or religious – the Spanish choreographer hunts down the same motif: desire. Assisted by the cantaor Nino de Elche, she makes this driving force of any human life the subject and motif of a gripping performance. The discontinuous form of the piece, which also features musicians and a soprano singer, echoes the shifting flow of the body’s states. Out of intertwining complex movements emerge archetypical images of strength, fragility and tenderness resonating with our present. Caught up in this alternately sacred and secular quest, the audience establishes a close rapport with the performers. Once again, the fiercely free Rocío Molina offers dance that is just like her:  unadulterated and passionate.

Isabelle Calabre


Une multitude de références s'accumulent scène après scène et imprègnent la rétine du spectateur de symboliques, toutes tranchantes, toutes importantes et la plupart avec une force contestataire à fleur de peau. Roger Salas, El Pais

La pièce Carnación, extraordinaire exploration du désir, sacré et profane, douloureux et tendre, par la danseuse et chorégraphe espagnole Rocío Molina, est à la hauteur de son thème, pleine de fougue et de passion. Une œuvre bien construite, délicate dans son exécution, complexe dans les sentiments qu'elle évoque. Sarah Crompton, The Observer / The Guardian

Radicalement libre, Molina combine dans ses pièces : la virtuosité technique, la recherche contemporaine et le risque conceptuel. Wayne McGregor, directeur de la section Danse de la Biennale de Venise

Une performance tout en nuances, faite de contradictions et de complexités qui réarment l'œuvre de Molina comme l'un des faits artistiques majeurs de notre époque (...) Les images nous montrent ainsi un début de paradoxe : (...) que ce n'est qu'à travers la force que nous rencontrons la fragilité, à travers la haine l'amour, et à travers la mort la vie. Vulnérabilité. Je m’avancerais à dire que c'est le lieu essentiel que nous enseigne l'oeuvre de Molina. Enrique Fuenteblanca, Diario de Sevilla

 

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