Marco da Silva Ferreira / Maud Le Pladec CCN Ballet de Lorraine / dir. Maud Le Pladec

Season 24 25
Show
The first act on this bill is an encounter between la Folia, a Portuguese folk dance, and contemporary dance. To a Eurodance soundtrack, it explores concepts of ecstasy, euphoria and collective rebellion as vehicles of cultural, political and artistic growth.
Following its goal to showcase a new repertoire, the Ballet de Lorraine presents two commissioned works by Maud Le Pladec and Marco da Silva Ferreira exploring the malleability and energy of the group.

location

time

a Folia 40 min / Static Shot 25 min

category

  • Dance
Dates
  • 20h00
  • 20h00
  • 20h00
    Tarif plein
    35 €
    Tarif Pass Chaillot
    27 €
    Tarif Pass Chaillot Jeune
    12 €
    Tarif Pass Chaillot Groupe
    27 €
Session translated into French sign language
Screening with audio description
Meet the artists after the show.
School session
Session with adapted subtitle

This exhilarating bill features two pieces informed by euphoria and ecstasy. Maud Le Pladec conceived Static Shot as a 30-odd-minute film shot, constantly moving and attention-grabbing. On stage bodies and sounds lock into an unrelenting climax. Driven by the 130 beats per minute of the music by DJ Chloé and Pete Harden, the group moves in unison and reforms constantly into a pop and hypnotic choreography. It’s also a kind of collective trance that Portuguese choreographer Marco da Silva Ferreira explores as he draws inspiration from la Folia, a folk dance of rural origin that gave 16th century shepherds a diversion from social conventions. It inspired a theme that runs through the history of music on which baroque composer Arcangelo Corelli wrote a variation, here revisited in a Eurodance version with synthesizers. A juxtaposition of the Portuguese celebration with the dances of our time. 
 

Vincent Théval

Les corps sont plongés dans un climax continu qui explore les notions de plaisir et d’extase, dans un feu d’artifice intense et virtuose. Metz Spectacles

La danse d’une extrême précision et d’une haute intensité, ne quitte jamais son apogée. La Semaine de Nancy

Ce poème de l'extase emmené par la reine du waacking Mounia Nassangar jaillit à la manière d'un condensé d'énergie pure, enflammant le public comme peu de ballets contemporains peuvent y prétendre. Art Press

Un véritable feu d'artifice chorégraphique et visuel. L'Œil d'Olivier

On adore le visuel streetwear et paillettes, le bruit sourd des baskets, les danses hip hop, issues de la culture queer, du classique, ou du french cancan, les références qui semblent provenir du monde de la nuit et du catwalk ! Le spectacle, visuellement beau, est particulièrement entraînant et nous emporte durant toute sa courte durée ! Toute la culture

Paroxystique jusqu'à la transe, cette pièce-choc captive le public, admiratif d'une telle cohésion entre individus. Théâtre du blog

Un chaud-froid chorégraphique déroutant et très séduisant. Danses avec la plume

C'est un ballet effervescent. Magistralement en place. Une liesse. Mag centre

Une performance bluffante et d'une grande modernité. ResMusica

Un vertige énergisant comme un coup de poing chorégraphique. La Terrasse

Une chose est sûre, Maud Le Pladec n'a pas fini de déployer sa poésie du présent. Télérama