Eszter Salamon MONUMENT 0.10: The Living Monument

Season 24 25
Show
Embark on a meditative and sensuous journey with the Norwegian company Carte Blanche. In a dream-like world fashioned from rousing monochromatic tableaux, time is suspended. Enjoy the soothing slowness of movements, let your imagination go wild and dive into your memories and phantasmagoric visions.

location

time

2h

category

  • Dance
Dates
  • 20h00
  • 20h00
  • 20h00
  • Tarif plein
    33 €
  • Tarif Pass Chaillot
    27 €
  • Tarif Pass Chaillot Jeune
    12 €
  • Tarif Pass Chaillot Groupe
    27 €
Session translated into French sign language
Screening with audio description
Meet the artists after the show.
School session
Session with adapted subtitle

For the past ten years, Hungarian choreographer Eszter Salamon has been researching monumentality, history and memory. In The Living Monument, color sets the tone for tableaux conceived as still lives through which the 14 performers of the company Carte Blanche move in slow motion. From one tableau to the next, the whole scene changes color, from the fabrics and materials composing the phantasmagoric scenography to the bodies, costumes and masks delivering a singular language. Both an ode to slowness and a dramatic immersion in a dream-like world, The Living Monument is elevated by the atmospheric pulses of the score by Norwegian composer Carmen Villain. Music, sounds, movements, figures and materials form “dynamic monochromes” that are both visually and emotionally captivating landscapes and an invitation to the audience to slow down, dream, relive their own memories and make up new fictions. Tableaux of another world out of time, a collection of mirrors to look through.

Vincent Théval

Avec sa pièce chorégraphique spectaculaire, la hongroise Eszter Salamon invite à la rêverie avec ses 14 créatures qui jouent et fusionnent avec les matières.  Yemcel Sadou,  Lire la chronique de France Info

Voyage dans le monde des couleurs. Un voyage lent, très lent, très très lent, met en ébullition notre imaginaire, immergé dans un monde sensoriel d’images où la couleur et le textile jouent un rôle essentiel, et propose des tableaux chatoyants, vibrants et surprenants. Revue AS

 La scène tout entière transite d’un monochrome à l’autre, du noir au blanc, du bleu nuit à l’orange incandescent. Le temps alors se ralentit, nous tire dans une grandiose nature morte qui n’a rien de fatale. sceneweb

Les mouvements lents et microscopiques de la chorégraphie sont inextricablement liés aux costumes. […] Cela crée un rythme et une logique qui lui sont propres, avec des ambiances oniriques où quelque chose de familier et de concret est abstrait et déplacé. Judith Dybendal, Scenekunst

À travers une superbe scénographie, le public est emmené dans un voyage méditatif par des tableaux vibrants dans un univers onirique où le temps est quasiment à l’arrêt. The Living Monument invite le public à ralentir et à s'immerger dans les impressions sensorielles et les figures qui apparaissent dans les paysages infinis de la scène. Out.be

Avec Monument 0.10 : The Living Monument, Eszter Salamon met en scène quatorze interprètes habillés de costumes scintillant de différentes couleurs pour faire apparaître, par vagues, une série de paysages monochromes noirs, blancs, orange… Les danseurs, qui ici chantent également, deviennent les matériaux et les bâtisseurs d’une fresque vivante qui se reconfigure sans cesse. Rosita Boisseau, Télérama